FIMin rahastoille ja rahastonhoitajille kansainvälistä tunnustusta

14.9.2015

FIM Fenno Sijoitusrahasto ja FIM Real Sijoitusrahasto on palkittu arvostetulla Lipper Fund -palkinnolla luokkansa parhaimpina rahastoina pohjoismaisessa vertailussa.

FIM Fenno Sijoitusrahasto palkittiin heinäkuussa 2015 arvostetulla Lipper-palkinnolla. Rahasto voitti palkinnon pohjoismaisessa vertailussa parhaiten tuottaneena suomalaisiin osakkeisiin sijoittavana rahastona kolmen vuoden tarkastelussa. FIM Fenno oli parhaiten tuottanut rahasto 33 rahaston vertailuryhmässä.

FIM Real Sijoitusrahasto palkittiin Lipper-palkinnoilla kahdessa eri kategoriassa. Rahasto voitti palkinnot pohjoismaisessa vertailussa parhaiten tuottaneena, euromääräisiin inflaatiosuojattuihin joukkolainoihin sijoittavana rahastona sekä kolmen että viiden vuoden tarkastelussa.

Lipper on johtava kansainvälinen rahastoanalyysien ja -vertailujen tuottaja maailmalla. Yhtiö on osa Thomson Reuters -konsernia. Lipper-palkinto jaetaan vuosittain niille rahastoille, joiden riskikorjattu tuotto on vertailukelpoisista rahastoista korkein. Pohjoismaisessa vertailussa ovat mukana kaikki rahastot, joilla on markkinointilupa jossain Pohjoismaassa.

Citywire nosti FIMin Hertta Alavan ykköseksi Afrikkaan sijoittavien rahastonhoitajien vertailussa

FIMin Hertta Alava nousi ykköseksi kategoriassa ”Osakkeet, Afrikka” Finanssitutkimusyhtiö Citywiren vertailussa. Citywire arvioi kategorian kolmeakymmentä rahastonhoitajaa tarkastellen heidän sijoitusmenestystään kolmen vuoden ajalta.

Lähi-itään ja Afrikkaan sijoittavan FIM Saharan arvo nousi 79,32 % aikavälillä heinäkuu 2012–heinäkuu 2015. Kehittyvien markkinoiden rahastotiimiä FIMissä luotsaava Alava on hoitanut rahastoa sen perustamisvuodesta 2006 saakka. Alava ja rahaston toinen päävastuullinen salkunhoitaja Mika Kannisto tekevät vuosittain satoja yritysvierailuja Lähi-idässä ja Afrikassa saadakseen arvokasta ensikäden tietoa alueesta ja sijoituskohteista.

Lisätietoa Lipper-palkinnoista löydät Lipper Fund Awards -sivuilta (englanniksi).

Lue lisää Citywiren vertailusta

Lisätietoja FIMin saamista palkinnoista