FIM ostaa AM Omaisuudenhoidon liiketoiminnot

18.12.2017

Yksityispankki ja varainhoitaja FIM vahvistaa asemaansa varakkaiden yksityishenkilöiden ja perheiden kumppanina. AM Omaisuudenhoidon toiminnot siirtyvät FIMille liiketoimintakaupalla.

FIM Varainhoito ja Ahola & Maliniemi Partners (AM Omaisuudenhoito) ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa vuonna 1997 perustetun omaisuudenhoitajan toiminnot siirtyvät FIMille.

Avainhenkilöidensä omistama AM Omaisuudenhoito tarjoaa yksilöllisiä palveluita sekä näkemyksellistä ja aktiivista varainhoitoa varakkaille yksityishenkilöille, perheille ja yhteisöille. AM Omaisuudenhoidon toiminta on perustunut hyvin henkilökohtaiseen palveluun, ja yhtiö on arvostettu, pitkäaikainen toimija alalla. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

30-vuotisjuhliaan viettävä FIM on tuttu yhtiö AM Omaisuudenhoidon toimitusjohtajalle Olli-Pekka Aholalle, joka työskenteli FIMissä varatoimitusjohtajana 1990-luvulla. ”Olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä FIMin kanssa. Uskon, että asiakkaamme hyötyvät jatkossa etenkin FIMin laajoista yksityispankki- ja Wealth Planning -palveluista”, Ahola sanoo.

”AM Omaisuudenhoito tunnetaan pitkäaikaisista asiakassuhteistaan ja olemme iloisia saadessamme tarjota uuden kodin yhtiön asiakkaille”, FIMin toimitusjohtaja Teri Heilala sanoo.

Kokonaisvaltaista omaisuudenhoitoa perheille

Suomalaiset kotitaloudet omistavat nettovarallisuutta 575 miljardin euron edestä, ja kaikkein varakkaimpia ovat 65–74-vuotiaat. FIM Private Bankingista vastaava myyntijohtaja Jussi Lilja muistuttaakin, että lähivuosina moni vaurastuu merkittävästi perintötilanteissa, joiden seurauksiin ei usein ole riittävästi varauduttu.

”Tämä näkyy jo nyt esimerkiksi perhe- ja verojuridiikan kysynnän kasvuna. Haluamme auttaa suomalaisia perheitä omalta osaltamme tässä historiallisen suuressa varallisuuden siirtymässä. Erityisiä haasteita syntyy perheyrittäjien varallisuuden siirroissa”, Lilja sanoo.

”Meillä on erinomaiset edellytykset tarjota kokonaisvaltaista omaisuudenhoitoa ja yksilöllistä vero- ja perintöneuvontaa varakkaille perheille”, Lilja sanoo.

FIMin toimitusjohtajan Teri Heilalan mukaan kotimaisella sijoitusalalla eletään parhaillaan murroskautta, johon FIM lähtee hyvistä asemista.

”Uudet avauksemme, kuten FIM Tekoäly -rahasto ja AM Omaisuudenhoidon liiketoimintojen osto osoittavat, että FIM on iskukunnossa. Seuraamme tarkasti kehitystä ja olemme aktiivisesti mukana markkinoiden muutoksessa myös jatkossa”, Heilala sanoo.

Lisätiedot:
Jussi Lilja, myyntijohtaja, FIM Private Banking, puh. 050 376 0653, jussi.lilja@fim.com