FIMiltä tunnuslukutaulukon vaihtoehdoksi kännykkätunnistus

28.4.2017

Arki helpottuu, kun FIM tuo mahdollisuuden asioida verkkopankkitunnuksia vaativissa palveluissa sormenjäljellä tai itse valitulla tunnusluvulla. FIM Mobiili -sovelluksella tapahtuva tunnistaminen on vaihtoehto paperiselle tunnuslukutaulukolle.

FIMin Private Banking -asiakkaat voivat nyt kirjautua verkkopankkitunnuksia vaativiin palveluihin sekä vahvistaa maksuja joko sormenjäljellä tai itse valitsemallaan tunnusluvulla. Tunnistaminen tapahtuu FIM Mobiili -sovelluksella, joten erillistä tunnistamisen sovellusta ei tarvita. Tunnistaminen on saatavilla Android- ja iPhone-puhelimiin.

Myyntijohtaja Jussi Lilja iloitsee uudistuksesta, sillä se helpottaa monia arjen askareita, kuten laskun maksamista, eri palveluihin kirjautumista ja ostosten tekoa verkossa.

”Enää ei tarvitse etsiä tunnuslukutaulukkoa tai huolehtia tunnuslukujen loppumisesta. FIM Mobiililla tunnistautuminen on myös turvallista”, Lilja kertoo.

Tunnistaminen FIM Mobiilissa tekee myös aiemmin lanseeratun Siirto-palvelun käytöstä entistä kätevämpää, kun maksujen vahvistaminen onnistuu kätevästi sormenjäljellä tai tunnusluvulla. Siirrossa raha siirtyy reaaliaikaisesti pelkällä puhelinnumerolla. Ensimmäinen pankkien välinen siirto tehtiin S-Pankin ja Nordean välillä 20.3.

Tunnuslukutaulukko säilyy vaihtoehtona FIM Mobiilin tunnistamiselle.

Lue lisää tunnistamisesta