FIM ostaa Tresorin liiketoiminnot

18.6.2018

Yksityispankki ja varainhoitaja FIM jatkaa kasvuaan ja vahvistaa asemaansa institutionaalisten sijoittajien luotettuna kumppanina. Varainhallinta Tresorin toiminnot siirtyvät FIMille liiketoimintakaupalla.

FIM Varainhoito Oy ja Varainhallinta Tresor Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jolla Tresorin toiminnot siirtyvät FIMille. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Vuonna 1996 perustettu Tresor tarjoaa räätälöityä varainhoitopalvelua kotimaisille pitkän aikavälin sijoittajille. Yhtiön omistavat sen avainhenkilöt ja se tunnetaan alalla poikkeuksellisen pitkistä asiakassuhteistaan.

”Toimialan muutoksen ja sääntelyn voimistumisen keskellä turvaamme asiakkaidemme edut parhaiten yhdistämällä voimamme luotettavan toimijan kanssa. S-Pankki-konserniin kuuluvalla FIMillä on vankat kotimaiset omistajat, arvostettu ja vakaa asema sekä ammattitaitoinen ja innostunut henkilökunta”, Tresorin toimitusjohtaja Heli Kämäräinen sanoo.

”Kauppa lujittaa FIMin asemaa institutionaalisten sijoittajien palvelijana. Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota Tresorin asiakkaiden käyttöön entistä laajemman tuote- ja palveluvalikoiman sekä suuremmat salkunhoitoresurssit”, FIMin toimitusjohtaja Teri Heilala sanoo.

”Tresorin toimintojen siirtyminen FIMille on tuorein osoitus S-Pankki-konsernin kunnianhimosta varallisuudenhoidossa”, kertoo Hanna Porkka, joka johtaa konsernin varallisuudenhoidon liiketoimintaa. Porkan mukaan S-Pankki panostaa voimakkaasti varallisuudenhoitoon.

”Haluamme olla suomalaisten ykköskumppani myös säästämisessä ja sijoittamisessa”, Porkka sanoo.

FIM tarjoaa yksilöllistä ja monipuolista varainhoitoa varakkaille yksityishenkilöille sekä institutionaalisille sijoittajille yli 30 vuoden kokemuksella. Viime vuoden lopussa FIM hallinnoi noin 6,9 miljardin euron varallisuutta.

”Luottamus on meille kaikki kaikessa ja jokaisen meille siirtyvän asiakkaan varoja hoidetaan jatkossakin vähintään yhtä hyvin ja tuloksekkaasti kuin tähänkin saakka”, Teri Heilala sanoo.

Heilalan mukaan liiketoimintakauppa avaa FIMille siirtyville Tresorin asiakkaille kiinnostavia mahdollisuuksia uusien tuotteiden ja sijoitusratkaisujen muodossa.

”Tuotevalikoimamme kehittäminen on meille kunnia-asia. Viime vuosina olemme kunnostautuneet muun muassa tuomalla vaikuttavuussijoittamisen Suomeen ja lanseeraamalla Pohjoismaiden ensimmäisen 100-prosenttisesti tekoälyyn perustuvan sijoitusrahaston”, Heilala sanoo.

Lisätiedot: Teri Heilala, toimitusjohtaja, FIM Varainhoito Oy, puh. 050 306 3622, teri.heilala@fim.com