FIM Private Bankingille kiitosta Yksityispankit 2018 -tutkimuksessa

23.8.2018

FIMin Private Banking -asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä palveluihinsa, käy ilmi Viisas raha -lehden tutkimuksesta.

FIMin Private Banking -asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä saamaansa palveluun, kun vertailukohdaksi otetaan kolmen muun Suomessa toimivan suuren pankin yksityispankkipalveluiden asiakkaat.

Asia käy ilmi Osakesäästäjien Keskusliiton Viisas raha -lehden Yksityispankit 2018 -kyselytutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan FIMin asiakkaiden tyytyväisyys on myös parantunut vuodesta 2016, jolloin kysely tehtiin edellisen kerran.

Myös hinta–laatu-suhteella tarkasteltuna kyselyn vastaajat kokivat saavansa FIMistä laadukkainta palvelua suhteessa muihin Suomessa toimiviin isoihin pankkeihin. FIMin Private Banking sai kyselyssä kiitosta etenkin varojen sähköisestä seurannasta ja siitä, että pankkiireilla on riittävästi aikaa asiakkaidensa henkilökohtaiseen palveluun.

Yksityispankit 2018 -kyselyn tulokset ovat linjassa myös FIMin itse tilaamien tutkimuksen kanssa. Taloustutkimuksen vuonna 2017 toteuttamassa asiakassuhdetutkimuksessa 93 prosenttia FIMin Private Banking -asiakkaista kertoi olevansa tyytyväisiä FIMiin kokonaisuudessaan.

FIM tarjoaa uusille täyden valtakirjan salkunhoidon asiakkaillemme 12 kuukauden tyytyväisyystakuun: mikäli et ole tyytyväinen palveluun, FIM maksaa varainhoitopalkkion takaisin.

Sähköpostikyselynä tehdyn Yksityispankit 2018 -tutkimuksen suunnitteli ja toteutti Sanamanteri. Teknisestä toteutuksesta vastasi Infontain Oy. Kysely on aiemmin toteutettu vuosina 2014 ja 2016.