FIM Rahastojen puolivuotiskatsaus 2019: Nettomerkintöjen kasvu kolmanneksi voimakkainta markkinoilla

26.8.2019

Nettomerkinnät S-Pankki-ja FIM-rahastoihin nousivat 223,7 miljoonaan euroon tammi-kesäkuussa (-63,9) ja nettomerkintöjen kasvu oli kolmanneksi voimakkainta markkinoilla alkuvuonna. Koko markkinoilla nettomerkinnät painuivat miinusmerkkisiksi ja olivat -970,1 miljoonaa euroa (-86,5).

Nettomerkinnät S-Pankki-ja FIM-rahastoihin nousivat 223,7 miljoonaan euroon tammi-kesäkuussa (-63,9) ja nettomerkintöjen kasvu oli kolmanneksi voimakkainta markkinoilla alkuvuonna. Koko markkinoilla nettomerkinnät painuivat miinusmerkkisiksi ja olivat -970,1 miljoonaa euroa (-86,5).

Säästäjä-palvelun käyttäjämäärä ylitti ensimmäisellä vuosipuoliskolla 13000:n käyttäjän rajan. 67 prosenttia käyttäjistä hyödyntää Säästäjän mikrosäästämisen toiminnallisuuksia ja siirtää euron säästöön jokaisesta korttiostoksestaan. Säästäjä on Suomen johtava digitaalisen sijoitusneuvonnan palvelu, jonka kautta on mahdollista säästää markkinoiden edullisimpiin yhdistelmärahastoihin.

FIM Varainhoito Oy:n hallinnoimilla rahastoilla oli kesäkuun lopussa noin 268 000 osuudenomistajaa, kun vuotta aiemmin luku oli 232 000. Osuudenomistajien määrällä tarkasteltuna nousimme markkinoiden kolmanneksi suurimmaksi toimijaksi Suomessa. Hallinnoitavaksi oli luotettu yhteensä noin 8,5 miljardin euron (6,8) varallisuus, josta rahastopääomaa oli 6,4 miljardia euroa (6,0).

FIM Rahastojen puolivuotiskatsaus 2019