Pääekonomisti Timo Hirvoselle voitto kansainvälisessä kilpailussa – yksi parhaista talousennustajista

16.5.2019

Pääekonomisti Timo Hirvosen ennusteet bruttokansantuotteen ja inflaation kehityksestä osuivat kohdilleen erittäin hyvin.

Pääekonomisti Timo Hirvonen on voittanut kaksi palkintoa tutkimusyhtiö FocusEconomicsin järjestämässä kansainvälisessä 2019 Analyst Forecast Awards -kilpailussa.

Kilpailun tarkoituksena on löytää talouden tunnuslukujen tarkimmat ennustajat eri puolilta maailmaa.
Hirvonen palkittiin kilpailussa parhaana ennustajana kahdessa kategoriassa. Hirvosen ennusti kilpailuun osallistuneista ekonomisteista tarkimmin Ison-Britannian bruttokansantuotteen kehityksen. Yhtä hyvin kohdilleen osuivat Hirvosen arviot inflaation eli yleisen hintatason nousun kehityksestä Brasiliassa.

Kaikkein eniten ykkössijoja sai The Economist -lehden taloustutkimusyksikkö The Economist Intelligence Unit, jonka ennusteet osuivat kohdilleen 39 kategoriassa.

Lisätiedot:
Timo Hirvonen, pääekonomisti, S-Pankki-konserni, p. 040 549 2476, timo.hirvonen@fim.com