FIM Varainhoito -rahastot markkinoilla 15 vuotta

7.12.2020

Yhdistelmärahastot FIM Varainhoito 70 ja FIM Varainhoito 30 saavuttavat 15 vuoden iän joulukuun alussa.

FIM Varainhoito 70 ja FIM Varainhoito 30 juhlivat 15-vuotista historiaansa 7. joulukuuta.
Salkunhoitaja Ari Pakarisen luotsaamat rahastot sijoittavat maailmanlaajuisesti ja hajauttavat varansa sekä osake- että korkomarkkinoille.

Molemmat rahastot sijoittavat varansa sijoitusnäkemyksemme mukaisesti ja tavoittelevat kulloiseenkin markkinatilanteeseen sopivinta osake- ja korkopainotusta. FIM Varainhoito 70:ssä osakkeiden paino on enintään 70 prosenttia salkusta ja FIM Varainhoito 30:ssä nimensä mukaisesti 30 prosenttia.

"Markkinoilla on tapahtunut paljon viimeisen 15 vuoden aikana. Tänä aikana molemmat rahastot ovat kuitenkin tuottaneet varsin mukavasti. FIM Varainhoito 70 on tuottanut aloituksen jälkeen joka vuosi keskimäärin 4,8 prosenttia ja FIM Varainhoito 30 keskimäärin 3,9 prosenttia", Pakarinen sanoo.

FIM Varainhoito 70, joka on osuussarja S-Säästörahasto Kohtuullisessa, on yksi Suomen suosituimmista rahastoista yli 58 000 osuudenomistajallaan. S-Säästörahasto Varovaiseen, jonka osuussarja FIM Varainhoito 30 on, luottaa puolestaan yli 18 000 osuudenomistajaa.

"Kuluva vuosi ja koronan aiheuttama pandemia yllättivät varmasti meidät kaikki. Yhtä nopeaa on toisaalta ollut kurssien voimakas toipuminen keväällä tapahtuneesta pudotuksestaan. Henkilökohtaisesti uskon siihen, että omien rahojen aktiivinen hajauttaminen eri puolille maailmaa ja eri omaisuusluokkiin tarjoaa parhaat mahdollisuudet metsästää sijoitustuottoja hallitulla riskillä myös jatkossa", Pakarinen sanoo.

18.1.2021

FIM Varainhoito 70

FIM Varainhoito 70 on osakepainotteinen varainhoitorahasto. Rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti, pääasiallisesti FIMin hallinnoimien sijoitusrahastojen ja yhteissijoitusyritysten osuuksiin. Sijoitusmaailma pysyy haastavana lähivuodet. Tässä ympäristössä osake- ja korkomarkkinoiden liikkeet ovat voimakkaita ja selviytyminen vaatii oikea-aikaista päätöksentekoa. FIM Varainhoito 70 tavoittelee sopivinta osake- ja korkopainotusta kulloiseenkin markkinatilanteeseen painottaen korkeariskisempiä osakesijoituksia.

Riski
Tuotto 1 kk 2,47 %
Tuotto alusta 5,04 %
18.1.2021

FIM Varainhoito 30

FIM Varainhoito 30 on korkopainotteinen varainhoitorahasto. Rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti, pääasiallisesti FIMin hallinnoimien sijoitusrahastojen ja muiden sijoitusrahastojen sekä yhteissijoitusyritysten osuuksiin. Sijoitusmaailma pysyy haastavana lähivuodet. Tässä ympäristössä osake- ja korkomarkkinoiden liikkeet ovat voimakkaita ja selviytyminen vaatii oikea-aikaista päätöksentekoa. FIM Varainhoito 30 tavoittelee sopivinta osake- ja korkopainotusta kulloiseenkin markkinatilanteeseen painottaen matalariskisempiä korkosijoituksia.

Riski
Tuotto 1 kk 1,07 %