FIM Kapitalförvaltning Ab utsett till bästa kapitalförvaltare i Finland

2015-09-07

FIM Kapitalförvaltning Ab har beviljats priset Best Investment Management Company, Finland 2015 i en tävling som tidskriften World Finance ordnar varje år.

Till finalen väljs tre kandidater utifrån de svar som fåtts från en kundenkät. Kandidaterna tävlar i flera olika kategorier inom finansbranschen, varefter juryn väljer en vinnare. Det slutliga valet inverkas på så vis av både kundernas och de oberoende experternas bedömningar.

Juryns val bygger på bland annat kapitalförvaltarnas placeringsfilosofi, framgång i placeringsverksamheten, rapportering och uppnående av uppställda mål samt på transparensen i riskhanteringen och bästa praxis. World Finance-priser delas ut sedan 2007.

– Priset vittnar om många års långsiktiga arbete. Yrkesskicklighet och aktiv placeringsverksamhet är faktorer som garanterar FIMs kvalitet. Vi arbetar för våra kunders bästa och kundernas nöjdhet med våra tjänster är naturligtvis det bästa priset för vårt arbete. Vi är så klart glada över det erkännande vi fått, säger Teri Heilala, VD för FIM.

Genom åren har FIM fått erkännande för sin kompetens. Bland annat valdes FIM Kapitalförvaltning Ab 2014 till Finlands bästa kapitalförvaltningsbolag i analysföretaget Thomson Reuters årliga Extel-enkät för professionella placerare. FIM var överlägsen segrare med 30 procent av de givna rösterna.

Läs mer om resultaten på World Finances webbplats (på engelska)

Ytterligare information om de priser som beviljats FIM