Placeringsportföljerna alltid till hands med FIM Mobil

2015-11-27

Med nya FIM Mobil är det lätta att följa med de egna placeringarna i realtid via både smarttelefon och Apple Watch. FIM Mobil kan laddas ner på Android-, Windows- och Apple-telefoner – som klockapp finns den tills vidare för Apple-användare.

– FIM utvecklar målmedvetet kapitalförvaltningstjänsterna på ett övergripande sätt, och FIM Mobil är en viktig del av kundupplevelserna framöver, berättar FIM:s försäljningsdirektör Jussi Lilja.

FIM Mobil gör det lättare och tydligare att följa med hur placeringstillgångarna utvecklas uttryckligen ur placerarkundernas perspektiv. Appen gör det möjligt att följa upp portföljutvecklingen och teckna fondandelar oberoende av tid och plats. Kapitalförvaltningstjänsterna förvandlas till övergripande Private Banking-tjänster med hjälp av S-Bankens heltäckande banktjänster som också är tillgängliga via appen.  Sin egen personliga privatbankir kontaktar man med en tryckning.

– Vi ville göra saker och ting så lätta som möjligt för våra kunder. Det är ju dessutom alltid trevligt att överträffa kundernas förväntningar. FIM Mobil och den motsvarande klockappen är ett steg i denna riktning, säger Lilja.

När det gäller funktionerna påminner FIM Mobil rätt mycket om sin internationellt prisbelönta storasyster S-mobil. Apparna använder samma teknik, men visuellt representerar FIM Mobil FIM:s image och varumärke.

Det är lätt att börja använda FIM Mobil: första gången loggar man in med FIM-nättjänstkoder varefter det i regel räcker med att ange lösenordet.  Förstasidan i FIM Mobil ger en översikt av kundens placeringar. På den andra fliken finns S-Bankens banktjänster och på den tredje fliken finns innehåll som administreras av S-gruppen, dvs. Min egen butik, där man bland annat kan kolla hur mycket Bonus man samlat på sina köp och vilka förmåner S-gruppen erbjuder.

Så här börjar du använda FIM Mobil

Börja med att ladda ned FIM Mobil till din telefon i Windows Phone StoreApp Store eller Google Play Store. Du hittar appen med sökordet FIM Mobil.

Läs mer om FIM Mobil