Nu kan du också tanka med FIM Mobil

2016-03-23

Investeringsappen FIM Mobil har förnyats. Förutom att följa med hur investeringarna utvecklas och göra nya investeringar kan du nu också använda FIM Mobil till att betala för bränsle på ABC-stationer.

Det kan inte bli lättare att tanka bilen: Kör till ABC och öppna FIM Mobil. Välj fliken ABC. Utifrån mobilens positioneringsuppgifter identifierar FIM Mobil på vilken ABC-station du är. Välj pump från vilken du tankar via mobilen. Tanka. Det var allt.

Så här fungerar mobiltankning på ABC-stationer med FIM Mobil. Du behöver inte längre gräva fram betalkortet vid pumpen. Du klickar på din mobil endast tre gånger för att tanka. Betalningen sköts automatiskt om du registrerat S-Förmånskort Visa i FIM Mobil.

Förnyelsen blev tillgänglig  i FIM Mobil genom S-Bankens uppdatering av S-mobil.  S-Banken ville också erbjuda användare av FIM Mobil möjligheten att tanka med mobilen på ABC-stationer.

– På S-Banken vill vi underlätta finländarnas vardag helt konkret. Därför har vi nu gjort tankningen på ABC enklast i världen, säger S-Bankens vd Pekka Ylihurula.

FIM Mobil är en unik app. Det finns inga andra appar i hela världen som förenar investering, tankning, dagliga bankärenden och ägarkundernas förmåner.

– ABC-mobiltankning är en del av vår framtidsvision om en lättare vardag, och S-gruppens unika modell gör den möjlig, säger Ylihurula.

Till en början kan du använda ABC-mobiltankning på HOK-Elantos följande fem ABC-stationer i huvudstadsregionen: ABC Deli i Kånala, ABC Deli på Mechelingatan, ABC Automat i Gamlas, ABC Automat i Otnäs och ABC Deli i Norra Hagalund. ABC-mobiltankning utvidgas stegvis till andra ABC-stationer i Finland.

En uppgradering av FIM Mobil, som innehåller ABC-mobiltankning, har lanserats i App Store och kan laddas ned i iPhone-enheter. Vid uppgraderingen har FIM Mobil fått en helt ny ABC-flik med tankningsfunktion. Senast i sommar är det möjligt att använda ABC-mobiltankning även i Android- och Windows-telefoner.

På ABC-fliken kan du också följa upp bilens bränsleförbrukning. På så sätt är det samtidigt enklare att sköta den dagliga ekonomin med det nya betalningssättet. Mobilbetalningar är ett säkert sätt att betala. Det är enkelt att spärra tjänsten om din telefon förkommer.

Alla som använder S-Förmånskort Visa kan använda appen för mobiltankning. Betalkortet är avgiftsfritt för S-gruppens samtliga ägarkunder.

Utöver investerings- och bankärenden kan du via FIM Mobil följa med S-gruppens förmåner till dig och intjänad Bonus.