FIM Private Banking fick tack i undersökningen Yksityispankit 2018

2018-08-28

FIMs Private Banking-kunder är allt mer nöjda med sina tjänster framgår det av tidningen Viisas rahas undersökning.

FIMs Private Banking-kunder är allra mest nöjda med sina tjänster jämfört med kunder hos tre stora bankers private banking-tjänster i Finland.

Detta framgår av Osakesäästäjien Keskusliittos tidning Viisas rahas enkät Yksityispankit 2018. Enligt undersökningen har FIMs kunder även blivit mer nöjda sedan 2016, då enkäten gjordes förra gången.

Även om man ser på priset i förhållande till kvaliteten ansåg de som svarade att de fick den mest högklassiga servicen på FIM jämfört med andra stora banker som verkar i Finland. Enligt enkäten fick FIMs Private Banking tack i synnerhet för den elektroniska uppföljningen av tillgångar och för att bankirerna har tillräckligt med tid för personlig service.

Resultaten av enkäten Yksityispankit 2018 är också i linje med undersökningar som FIM beställt. Enligt Taloustutkimus kundrelationsundersökning från 2017 ansåg 93 procent av FIMs Private Banking-kunder att de var nöjda med FIM på det stora hela.

FIM erbjuder nya kunder inom diskretionär kapitalförvaltning 12 månaders nöjdhetsgaranti: om du inte är nöjd med tjänsterna får du kapitalförvaltningsavgiften tillbaka.

Undersökningen Yksityispankit 2018, som gjordes per e-post, planerades och genomfördes av Sanamanteri. Infontain Oy ansvarade för det tekniska genomförandet. Enkäten har tidigare genomförts 2014 och 2016.