Gå direkt till innehållet

Allt enklare att använda webbanken

2020-11-16

Vi förnyar webbanken så att den blir tydligare och enklare att använda torsdagen den 19 november 2020.

Vi gör omfattande ändringar på webbankens inloggningssida, så att den blir enklare och tydligare, utifrån respons vi erhållit av våra kunder. Länkar till inloggningsanvisningar och en säker användning av webbanken hittar du nedtill på sidan efter ändringen.

Navigeringen på webbanken blir tydligare så att webbanken fungerar bättre också med olika hjälpmedel, såsom skärmläsare och tangentbordsnavigering.

Vi fortsätter att utveckla webbanken under 2021.

Du vet väl att du enkelt kan logga in på webbanken med S-mobil i stället för med kodtabellen. Med S-mobil kan du identifiera dig på webbanken och i andra tjänster som kräver webbankskoder med fingeravtryck, med en kod som du själv har valt eller, i iOS-telefoner som har ansiktsigenkänning, med Face ID.

Det är säkert att använda webbanken, så länge som du kommer ihåg några grundläggande saker. Du får inte överlämna dina webbankskoder eller andra bankuppgifter till någon annan. Det säkraste sättet att logga in på webbanken är att själv först skriva www.fim.com/sv/ i webbläsarens adressfält och sedan klicka på ”Logga in” i det övre högra hörnet på sidan.