Rusning i kundtjänsten – vi rekommenderar användning av S-mobil och webbanken

2020-03-17

Det är rusning i S-Bankens kundtjänst för tillfället. V rekommenderar användning av S-mobil och webbanken. För att säkerställa att vi kan tillhandahålla kundservice under coronavirusepidemin gör vi ändringar i vår kundtjänsts öppettider. Vi beklagar situationen och tackar våra kunder för förståelsen.

Många oroar sig över den rådande coronavirussituationen. Det är rusning i S-Bankens telefontjänst för tillfället och det tar oss också längre tid än normalt att svara på meddelanden via webbanken.

I S-mobil och på webbanken kan du sköta dina bankärenden när det passar dig bäst, dygnet runt. Vi rekommenderar att du sköter dina ärenden via våra digitala kanaler. På detta sätt hjälper du oss också att förhindra att coronaviruset sprids.

Du vet väl att du med tjänsten identifiering med S-mobil kan logga in i alla tjänster som kräver bankkoder? Till dessa hör S-Bankens webbank och till exempel FPA:s och Skatteförvaltningens tjänster.

Ändringar i kundtjänstens öppettider

För att säkerställa att våra kundtjänstmedelarbetare har möjlighet att ge hjälpa våra kunder även under coronavirusepidemin ger vi tills vidare service per telefon vardagar kl. 9–18 (normalt må–to 9–20, fr 9–18). I vår telefontjänst fokuserar vi på att ge service särskilt i frågor som gäller webbanken, S-mobil och användning av kort. Med hjälp av ändringen garanterar vi att de viktigaste bankärendena fungerar smidigt även i det exceptionella läge som coronaviruset medför.

På grund av rusningen i vår kundtjänst fokuserar vi även när det gäller meddelanden på webbanken på att i första hand svara på de mest kritiska frågorna. Behandlingstiderna kan dessvärre bli väldigt långa, men vi svarar på alla meddelanden när rusningen avtar. Vänligen kontrollera innan du skickar ett meddelande om det finns svar på din fråga bland Vanliga frågor på vår webbplats.

Vi beklagar den exceptionella situationen och tackar våra kunder för förståelsen.

Vanliga frågor till vår kundtjänst

Har du glömt din användarkod eller ditt lösenord till webbanken? Så här skaffar du koder

Har du glömt din kod till S-mobil eller har koden låsts? Så här byter du kod

Kan du inte logga in på webbanken? Se anvisningar för inloggning

Behöver du hjälp med sms-bekräftelsen vid inloggning med kodtabell?

Har du fått ett meddelande om uppdatering av dina uppgifter från S-Banken? Läs mer

Har du fått ett meddelande om överföring av värdeandelskonto och förvar? Läs mer

Oroar du dig över att dina fondinvesteringar sjunker i värde? Ta del av vår artikel

Om du har frågor om bankärenden i största allmänhet, ta del av Vanliga frågor på vår webbplats.